قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور بازدید سرزده شهرآرا از مراکز تجاری قدیمی مشهد که خطر حریق و حادثه در کمین آنهاست هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

پل جدید دهرود چه ویژگی‌هایی دارد؟ | از طراحی منحصربفرد تا رکوردشکنی در زمان‌بندی و اجرا

  • کد خبر: ۲۲۱۲۵۶
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
پل جدید دهرود چه ویژگی‌هایی دارد؟ | از طراحی منحصربفرد تا رکوردشکنی در زمان‌بندی و اجرا
معاون عمرانی شهردار مشهد گفت: پل دهرود ۷۰ متر طول و ۱۲ متر عرض دارد که ۹ متر از آن مربوط به محدوده تردد خودروهاست و ۲۴ شمع عمیق به عمق ۲۵ تا ۳۰ متر با ۱۵ تیر پیش‌ساخته و عرشه بتنی، استحکام مضاعفی به این پل می‌بخشد.

به گزارش شهرآرانیوز، پوریا محمدیان یزدی معاون عمرانی شهردار مشهد در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه تعریض پل دهرود و بازگشایی گره ۲۰ساله محور بلوار رسالت با اشاره به چالش‌ها و نکات فنی این پروژه تصریح کرد: تا پیش از دو خط رفت و دوخط برگشت در این محور به یک پل با تک مسیر رفت و برگشت منتهی می‌شد که این تنگنای تردد، زمینه شکل‌گیری ترافیک سنگین در این محور را ایجاد می‌کرد. به موازات این، محدودیت دیگر ما مربوط به رودخانه کشف می‌شد که به‌عنوان اصلی‌ترین آبراه شهر مشهد، نقش اساسی در هدایت سیلاب‌های فصلی را برعهده دارد و نباید پل، حجم آب این رودخانه را محدود می‌کرد.

وی تأکید کرد: طراحی این پل، ظرافت‌های خاص مهندسی و عمرانی دارد. به‌طور کلی، سه دهانه برای این پل تعریف شد که یکی ۲۶متر و مابقی ۲۲ متر طول دارد. ۲۴ شمع عمیق به عمق ۲۵ تا ۳۰ متر با ۱۵ تیر پیش‌ساخته و عرشه بتنی نیز استحکام مضاعفی به پل می‌بخشد تا با توجه به تردد خودروهای سنگین و از جمله اتوبوس، امنیت مردم دستخوش مخاطره نشود.

معاون عمرانی شهردار مشهد گفت: پل دهرود ۷۰ متر طول و ۱۲ متر عرض دارد که ۹ متر از آن مربوط به محدوده تردد خودروست و سطح باقیمانده به پیاده‌رو‌هایی اختصاص پیدا کرده که مسیری امن برای تردد عابران پیاده و گذر از پل را ایجاد می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این پروژه، اصلاح هندسی کل مسیر در بخش جنوبی است که با ایجاد دو دوربرگردان، عبور و مرور خودروها را در شاه‌قوس‌ها بیش از پیش تسهیل می‌کند.

وی بیان کرد: هر دو دقیقه، یک اتوبوس از این محور عبور می‌کند و ۷ خط حمل‌ونقل شهری، روزانه ۶۵ هزارنفر را از این گلوگاه عبور می‌دهد. 

محمدیان‌یزدی با اشاره به مدت زمان اجرای پروژه، از ثبت رکورد اجرای طرح در مدت زمان کمتر از شش‌ماه خبر داد و اظهار کرد: رفع معارض لوله‌های آب و دکل‌های برق، دو چالش بزرگی بود که حل‌وفصل آن بیش از ۷ماه زمان برد. پس از این، مدیریت شهری در فاز اجرایی توانست دوماه زودتر از موعد مقرر و فقط در مدت ۶ماه، این پروژه را به بهره‌برداری برساند تا همشهریان گرامی بتوانند در روشنایی کامل از این محور تردد کنند.

۴۰۰ اتوبوس جدید در مسیر خدمت‌رسانی به مردم

مجید نژادحسین رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: این اولین‌بار نیست که مدیریت شهری در قالب پروژه‌های کوتاه و میان‌مدت، گره از کار همشهریان عزیز باز می‌کند. پروژه‌های زودبازه بیش از دوسال است که به تفکیک محلات مختلف مشهد در دستورکار است و هرکدام با اعتبار ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومانی، خواست مردم را در حل معضلات شهری دنبال می‌کند.

وی افزود: پس از پروژه‌های منطقه ۳، مدیریت شهری به سراغ پروژه‌های منطقه ۶ خواهد رفت و ۲۸ خرداد، چندین طرح زیرساختی را در قالب تعریض پل و سرمایه‌گذاری‌های شهری افتتاح می‌کند.

رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک خاطرنشان کرد: به طور کلی، حدود ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس در مشهدالرضا(ع) مشغول خدمت‌رسانی هستند  که مجوز خرید ۴۰۰ اتوبوس در دوره ششم به ناوگان شهری اضافه خواهند شد. در بخش مترو نیز به موازات افزودن ۶۰ واگن به خط ۱، تا پایان شهریورماه، حرم مطهر و میدان شهدا به خطوط قطار شهری متصل می‌شوند و اگرچه حفاری و آماده‌سازی خط سوم مترو به اندازه چهار پروژه تقاطع غیرهمسطح آزادگان هزینه دارد اما شورای شهر متمرکز بر امور زیرساختی است و این روند با افتتاح پل دهرود استمرار خواهد یافت.

پل جدید دهرود چه ویژگی‌هایی دارد؟ | از طراحی منحصربفرد تا رکوردشکنی در زمان‌بندی و اجرا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->